1354 відвідувача онлайн

"Чорне зерно": Як з України виводять мільярди доларів і не сплачують податки

Автор: Михайло Орлюк

БізнесЦензор розбирався, як схема із експортом "чорного зерна" завдає Україні збитків на мільярди доларів США.

зерно

БізнесЦензор продовжує цикл матеріалів про тіньові схеми через які бюджет недоотримує сотні мільярдів гривень.

Попередній матеріал про те, де заховано три річні бюджети на виробництво дронів, читайте за посиланням.

Сьогодні розповідаємо про схему із експортом "чорного зерна" на мільярди доларів США.

Від 20% до 50% експорту українського зерна може використовуватися для виведення валюти за кордон та відмивання грошей. Водночас закони, які мали б зупинити такі схеми, або не працюють належним чином, або "зависають" у Верховній Раді.

БізнесЦензор розбирався, чому так відбувається та хто може бути зацікавлений у збереженні схем.

Що таке "чорний" та "сірий" експорт зерна?

Схема з "чорним зерном" використовується для ухилення від оподаткування і виведення валюти з країни. Необліковане зерно купують у фермерів за готівку та оформлюють на фіктивні компанії-одноденки, які експортують його за кордон.

Дорогою вантаж може декілька разів змінювати власника і зрештою продається кінцевому покупцю. Але отримані кошти залишаються у однієї з компаній-посередників і до України не повертаються.

"Фермер взяв це зерно, воно чорне, походження в нього немає, оформив його на фіктивну фірму, завантажив на судно, корабель пішов, потім він переписав це зерно на таку ж фіктивну фірму декілька разів за кордоном, вони переуступили це зерно декілька разів, гроші в країну не повернулись, жодної копійки податків не сплачено", – пояснював голова парламентського Комітету з питання фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Схему з "сірим зерном" зазвичай використовують легальні експортери. Вони купують зерно у посередників, які скуповують його у фермерів за готівку. Далі воно разом з "білим" зерном експортується за кордон. У такому випадку принаймні частина отриманої від кінцевого покупця валюти повертається в Україну. Водночас такий експортер може претендувати на повернення ПДВ.

Обидві схеми існували роками, проте в умовах жорстких обмежень на виведення валюти з України під час воєнного стану масштаби їх використання значно зросли.

Більше того, "чорний" експорт зерна став важливою складовою тіньової економіки, яка вимиває доходи держбюджету в умовах війни.

Наприклад існує схема, в якій виведена через експорт "чорного зерна" валюта або її частина витрачається на закупівлю товарів за кордоном, їх імпортують до України та реалізовують за готівку, за яку знову купують зерно.

При цьому компанія-імпортер може продати іншим підприємствам податковий кредит.

Бюро економічної безпеки (БЕБ) ілюструвало подібну схему наступним чином:

чорне зерно

Таким чином, експорт "чорного зерна" дозволяє відмивати та виводити за кордон доходи від інших тіньових схем, які передбачають продаж товарів чи послуг за готівку. Зокрема, за даними СБУ, саме таким чином виводили кошти з України організатори нелегальних схем з азартними іграми.

Скільки втрачає Україна від експорту "чорного зерна"?

Оцінити прямі збитки державного бюджету від схем експорту "чорного зерна" складно через їх масштаб та велику кількість залучених учасників.

БЕБ орієнтовно оцінювало збитки держбюджету у 2022 році через несплату податків при продажу такого зерна у 5,2 мільярда гривень.

Якщо припустити, що у 2023 році збитки були такими ж, загалом за два роки держбюджет недоотримав 10,4 млрд грн. Це більше, ніж звичайні українці задонатили від початку повномасштабної війни найбільшому недержавному благодійному фонду "Повернись живим", який допомагає Збройним Силам України.

Для порівняння, за ці кошти можна було б придбати 650 тисяч fpv-дронів для українських військових або 76 тисяч дефіцитних снарядів калібру 155 мм для артилерії.

Однак головна небезпека схеми з експортом "чорного зерна" полягає у виведенні з України валюти на мільярди доларів у той час, коли обсяги фінансової допомоги від міжнародних партнерів зменшуються.

"Збитки держбюджету – це малесенька частина тих збитків, яких ці схеми завдають економіці України. Ринок зерна зараз перетворився на ключову точку, через яку валюта виводиться з України, а не заводиться", – каже голова підкомітету парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Мар'ян Заблоцький, який досліджує проблему експорту "чорного зерна".

За його словами, саме зерно широко використовується для виведення валюти за кордон в умовах жорстких обмежень, запроваджених під час воєнного стану.

"Як це працює? У вас є, наприклад, готівка на руках і вам потрібно її обміняти на якийсь актив за кордоном – готівкову валюту чи покласти на безготівковий рахунок. Ви знаходите людей, які надають таку послугу: вони за ваші гроші купують зерно за готівку, отримують оплату за кордоном і вам передають ці кошти", – пояснює депутат.

Таким чином з України можуть виводитися мільярди доларів, водночас країна недоотримує валюту від експорту аграрних товарів.

За оцінкою Бюро економічної безпеки (БЕБ), лише у січні-вересні 2023 року ризикові підприємства експортували зернові невідомого походження на 133,9 млрд грн ($3,66млрд) або понад 20% від загального обсягу.

За даними Нацбанку, загалом обсяг неповернення валютного виторгу в Україну від початку повномасштабної війни перевищує $8 мільярдів, що відчутно впливає на платіжний баланс.

"Неповернений експортний виторг за час війни зріс майже вдвічі. Це проблема, і про це треба говорити", – наголошував голова НБУ Андрій Пишний на зустрічі з бізнесом у лютому цього року.

$5-6 мільярдів валютного виторгу Україна втрачає саме через схеми з експортом зерна, зазначав голова податкового комітету парламенту Данило Гетманцев.

При цьому увесь експорт агропродукції минулого року становив $22,9 млрд, у тому числі зерна Україна експортувала на $8,3 млрд.

Його колега по комітету Мар'ян Заблоцький підтверджує, що обсяги неповернення валюти в Україну через зернові схеми під час повномасштабної війни зросли в рази.

"Раніше це було десь $500 мільйонів на рік. Зараз це приблизно дві третини, навіть три чверті експорту. Тобто ми боремось за "зерновий коридор", але він в основному використовуються для відмивання грошей, а на для заведення валюти в країну", – наголошує депутат.

Що робить влада, щоб зупинити схеми з експортом "чорного зерна"?

Активні дії, покликані вирішити проблему махінацій з експортом аграрної продукції, українська влада демонструє понад рік. Проте остаточно вирішити проблему не вдається.

Ще у січні 2023 року Верховна Рада ухвалила закон, яким надала Кабміну право запроваджувати режим експортного забезпечення при вивезенні основних зернових культур – пшениці, ячменю, кукурудзи, сої, ріпаку, насіння соняшника, олії та макухи.

Закон дозволяв експортувати зерно лише компаніям-платникам ПДВ. При цьому вони мали фактично заблокувати частину своїх коштів на рахунку у якості гарантії повернення валютної виручки.

Цей закон набув чинності ще рік тому, але режим експортного забезпечення так і не запрацював, оскільки Кабмін не ухвалив потрібну постанову.

В уряді це пояснювали недосконалістю ухваленого закону, повідомляла ЕП із посиланням на джерела.

До вирішення проблеми з експортом "чорного зерна" влада активно повернулася лише у листопаді минулого року, коли виникли проблеми з надходженням валюти від США:

  1. Кабмін заборонив експортувати аграрну продукцію компаніям, які не є платниками ПДВ. Крім того, перелік експортерів обмежили компаніями, які зареєструвалися у Державному аграрному реєстрі, який адмініструє Мінагрополітики. Це мало виключити зі схеми експорту "чорного зерна" фіктивні компанії.
  2. Національний банк вдвічі зменшив – зі 180 до 90 календарних днів – граничні строки розрахунків за операціями з експорту аграрних товарів. Це мало прискорити повернення валютної виручки легальними експортерами зерна.
  3. Верховна Рада ухвалила у першому читанні два законопроєкти, спрямовані на протидію "чорному експорту" зерна.

Запроваджені урядом та Нацбанком заходи мали певний позитивний вплив. Експортна виручка 200 найбільших агропромислових компаній у грудні 2023 року зросла в 1,6 раза порівняно із жовтнем, розповідав заступник голови НБУ Юрій Гелетій.

"Чорне зерно" не їде. Це перевірені відомості СБУ", – запевняв Данило Гетманцев наприкінці минулого року.

Водночас Мар'ян Заблоцький вважає, що для вирішення проблеми рішень уряду та Нацбанку недостатньо.

"Вивозити тіньове зерно стало складніше, але бракує організованості і реальної волі, щоб закрити цю схему. Проблема полягає в тому, що схема всім відома, вже двічі приймались у Верховній Раді у першому читанні законопроєкти, які це вирішували. Я знаю, що правоохоронні органи зверталися до Національного банку за певними даними, щоб прикрити ці операції експортерів. Але Національний банк цих даних не дає. І постійно ця історія зупиняється на рівні Національного банку і Верховної Ради", – каже депутат.

Він наголошує, що проблема з "чорним" експортом зерна має бути системно вирішена на рівні закону. Якщо ж регулювати цей процес лише підзаконними актами, можуть виникати корупційні ризики.

"Є компанії, які погоджуються на ці правила, а є ті, які домовляються, щоб цього не робити... Тобто щоразу такі заходи дійсно приводили до обмеження експорту чорного зерна і нібито наповнення бюджету. Але, на жаль, також приводили до того, що окремі чиновники збагачувалися", – пояснює Заблоцький.

При цьому ухвалені Верховною Радою наприкінці листопада минулого року у першому читанні законопроєкти №10168-2 та №10169-2, які б мали вирішити проблему "чорного експорту" і сумнівного походження зерна, досі не прийняті в цілому.

"Механізм полягає у тому, що у кожного зернятка має бути історія. Тобто експортувати зможе лише платник ПДВ, у платника ПДВ на це зернятко має бути вхід ПДВ і так до першого виробника. Весь цей ланцюг має бути з ПДВ. Якщо у тебе немає документа походження цього зерна, тебе не випускають нормою закону", – розповідав Данило Гетманцев про суть запропонованих законопроєктів.

Податковий комітет Ради мав доопрацювати їх спільно з Мінагрополітики і внести на розгляд парламенту у другому читанні, але цього досі не відбулося. Гетманцев пояснював відповідальність це затримкою з підготовкою пропозицій уряду.

Доопрацьованих варіантів цих законопроєктів досі немає, і коли парламент розгляне їх у другому читанні, наразі невідомо, каже Мар'ян Заблоцький.

Водночас проти низки передбачених ними норм виступила Американська торговельна палата в України (AmChаm). На думку компаній-членів палати, такі зміни ускладнять податкові та митні процедури для легальних експортерів.

"Експортер не повинен відповідати за дисципліну своїх постачальників (виробників та/або продавців сільськогосподарської продукції)... Відтак, порушення законодавства попередніми постачальниками аграрної продукції чи їх "ризиковий статус" не можуть бути підставою для блокування експорту", – йдеться у заяві AmChаm.

Однак великі міжнародні компанії також можуть купувати через посередників "чорне" зерно для експорту і заробляти на цьому, вважає Мар'ян Заблоцький.

"Парадокс насправді полягає в тому, що більшість тіньового зерна експортується через міжнародних трейдерів, яких в тому числі представляє Американська торговельна палата", – стверджує депутат.

Він наводить приклад, що ще до повномасштабної війни міжнародні трейдери не повертали в Україну валютну виручку від 3-16% своїх операцій.

"Якби це парадоксально не було, основна частина тіньового експорту – вона здійснюється через міжнародних трейдерів", – каже Заблоцький.

За його словами, зараз ситуація не змінилася.

"Якщо ви запитаєте на зерновому ринку, хто займається такими операціями – буде те ж саме, що у 2020 році", – додає депутат.



Топ коментарі
+25
Только вот не фермеры мутят с этим зерном, как тут рассказывает Гетьманцев, а зернотрейдеры, приближенные к нынешней власти барыг. А мы потом еще и удивляемся ситуации в Польше.
показати весь коментар
22.02.2024 10:16
+17
Ага , а нам на шМарафоне рассказывают про мерзких поляков, венгров , словаков ... Просто там в Европе нет подобных брехливых шМарафонов , а там в свободных СМИ всё про эти зерновые ЗЕсхемы открыто говорят , а блокада кордонов - это реакция сельхозсообществ европейских стран на информацию о разграблении Украины ЭТИМ и ЭТИМИ и создание при этом серьезных проблем сельскому хозяйству стран ЕС. Помню , как полтора года назад на шМарафоне трахкатели о "зерновом коридоре" , благодаря которому будет украинская помощь продовольствием беднейшим странам Африки и Азии. Ага , помогли голодающим стран третьего мира ... а теперь у НИХ поляки во всем виноваты !
показати весь коментар
22.02.2024 10:56
+16
Такое мутить может только тоит кто ПРИ ВЛАСТИ . Зелёная сволочь с прихлебателями обворовывает страну .
показати весь коментар
22.02.2024 12:10
Коментувати
Сортувати:
Только вот не фермеры мутят с этим зерном, как тут рассказывает Гетьманцев, а зернотрейдеры, приближенные к нынешней власти барыг. А мы потом еще и удивляемся ситуации в Польше.
показати весь коментар
22.02.2024 10:16 Відповісти
Хто вірить в "дешеве" українське зерно й "дороге" польське, дайте собі відповідь чому воно у нас "дешеве", якщо при однакових технологіях (відкриваємо каталоги сенгенти й дивимось схеми захисту в Польщі та Україні), структурі собівартості:
1. ЗЗР (для нас імпорт, для поляків ні)
2. насіння (більшість працює з европейським насінням),
3. техніка (техніка в основному у нас імпортна, да ще є десь ХТЗ, но це малий відсоток)
4. ПММ (у нас він по замовчуванню імпортний, у поляків ні).
5. Логістика, бо спробуй довести зерно до кордону,
6. Ах да, корупція, ну ми несеми ці витрати, а полякі мабуть ні, чи несуть?
7. ЗП, тут спорне питання, комбайнер чи тракторист в сезон має ДУЖЕ пристойний заробіток.
показати весь коментар
22.02.2024 11:06 Відповісти
не рівняй землю і урожай в польщі і в нас.а зерно за готівку продають дрібні роботяги - які мають по селах клаптики землі сумарною площею до 20 га - покинуті огороди,неоформлені земельні ділянки і т.д.такі роботяги навіть не фермери і продають зерно за готівку тому що по безналу ти його здаси хіба через якогось фермера - а такі вже не хочуть звязуватись з цим.от так схема й працює - звісно гроші за зерно залишаються в Україні тільки вони в тіні.
показати весь коментар
22.02.2024 12:16 Відповісти
відкрию секрет, що якість землі при поточному розвитку технологій не відіграє великої ролі. Головне волога, якщо NPK чи макроелементів не вистачає їх внесуть. Ось й проблема в тому що польські фермери (які мають 20 га) намагаються виращувати те, де потрібні об"єми й місця для зберігання. Ціна в сезон завжди низька бо є пропозиція. Для зерна потрібні великі обєми "га".

Правильно, чорний ринок зерна в Україні якраз й тримається на цих маленьких фермарах й інтузіастах (які вирощують зерно на 20 га), але його "дишевезна" й тримається тільки на тому що його потрібно продати "з колес".
показати весь коментар
22.02.2024 12:36 Відповісти
Не пиши того, чого не тямиш. Грунти, клімат і технології - саме в такому порядку.
показати весь коментар
22.02.2024 20:25 Відповісти
На рівненщині сіють кукурудзу та соняшник в пісках й болотах Карл, кукурудзу та соняшник. Це про клімат та грунти! А якщо у поляків клімат не підходящий та грунти не ті, то нехай не займаються культурами які ідеально підходять для іх клімату та грунту!
показати весь коментар
23.02.2024 07:50 Відповісти
Пісок він різний, а болота це Ви маєте на увазі торфʼяну землю? Тіпа, Волиньторф.
показати весь коментар
23.02.2024 10:52 Відповісти
капець, написали багато, а основного і ні. знаєте чому, бо не в темі ))). Головне це нульова ставка ПДВ і повернення його експортерам. там, в цих умовних 20% усім достатньо + трансферні ціни міжнародних зернотрейдерів. + чорний "налічман" на первинному етапі + велика кількість так званих "клинів", тобто неврахованих земельних площ. І ще багато чого. Фахівці в зерноторгівлі все це і ще більше знають.
показати весь коментар
25.02.2024 20:59 Відповісти
Ostap Drozdov:
Агроексперти оборудки описують так: купив зерно за готівку, отримав оплату на закордонний рахунок - а далі валюта в Україну не заходить, бо ділки, даховані офісом президента, часто кидають підприємство або роблять довідку про банкрутство партнера. Валюта в семизначних цифрах осідає за кордоном.
2. Не Україна продає його, а зернотрейдери. Держава ще й ПДВ відшкодовує бенефіціарам, зареєстрованим у Люксембургах-Кіпрах-Кайманах.
3. 1 млн тонн збіжжя по такій схемі було прокручено лише за 2 літні місяці.
4. 5,2 млрд грн - таку суму збитків від митних махінацій на зерновій угоді озвучила СБУ ще торік.
5. Мережа фіктивних фірм нараховувала 400 структур.
6. Понад 300 фірм перебувають під слідством по несплаті податків на 140 млн доларів.
7. Імпортери нашого зерна в країнах ЄС зареєстровані то на пацієнтів психдиспансерів, то на тікток-блогерів.
8. Румунські розслідувальники ще торік розписали: половина укр.експортерів не подала жодної митної декларації, а більшість поданих документів обробили за 90 хв, тобто на оформлення однієї декларації - 9 хв.
9. Wall Street Journal ще торік писав про такого собі п.Васькова - смотрящого по зерну.
10. Термінали в Одесі належать компанії підсанкційного олігарха з росії Федоричева (володів московським «Динамо» і входить у список Форбс). А в усьому іншому без змін:
хліб - усьому голова, атож. Можна й далі плакати над розсипаним зерном, ніби воно ваше, їй-Богу.
Ніби з нього мали пекти дешевший для українців хліб, їй-Богу
показати весь коментар
22.02.2024 17:14 Відповісти
все те саме вже було (забули) при "йолочнику"... Що й не дивно вся ж команда та сама, що й на того працювала..
показати весь коментар
27.02.2024 21:49 Відповісти
хто би цього нацюцюрника общипав до відчуття поголеної гуски??? Нізя, воно ж сукнаріду від препізедента довбанутих Г+Г вукраїнчиків???
голова парламентського Комітету з питання фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев. Джерело: https://biz.censor.net/r3474765
показати весь коментар
22.02.2024 10:22 Відповісти
Ага , а нам на шМарафоне рассказывают про мерзких поляков, венгров , словаков ... Просто там в Европе нет подобных брехливых шМарафонов , а там в свободных СМИ всё про эти зерновые ЗЕсхемы открыто говорят , а блокада кордонов - это реакция сельхозсообществ европейских стран на информацию о разграблении Украины ЭТИМ и ЭТИМИ и создание при этом серьезных проблем сельскому хозяйству стран ЕС. Помню , как полтора года назад на шМарафоне трахкатели о "зерновом коридоре" , благодаря которому будет украинская помощь продовольствием беднейшим странам Африки и Азии. Ага , помогли голодающим стран третьего мира ... а теперь у НИХ поляки во всем виноваты !
показати весь коментар
22.02.2024 10:56 Відповісти
Шурік!А якже плакат путя наведи порядок і прапор ссср?
показати весь коментар
22.02.2024 12:36 Відповісти
Шурік! А напис на паркані "члін"- ти вже перевірив сам чи з родиною?
показати весь коментар
22.02.2024 13:14 Відповісти
Ідіотів хватає кругом, про своїх говоріть
показати весь коментар
26.02.2024 11:25 Відповісти
Я вам відкриє секрет, не знаю як там малі фермери, й тут погоджусь що вони можуть працювати вчорну, й можуть продавати зерно "з поля", бо не мають де зберігати й чекати гарну ціну. А ось великим гравцям (тут в народі їх окрестили агроолігарфами) не вигідно працювати по такій схемі тому що:
1. при продажі на експорт йде відшкодування ПДВ
2. потрібні обігові кошти (бо виробництво потребує закупівля засобів виробництва, а це все імпорт), й валюта повертається.
3. Якщо валюта не буде повертатись, а продажі йдимуть через укр фірми, то не буде відшкодування ПДВ, а це кошти.
показати весь коментар
22.02.2024 11:14 Відповісти
Великі експортери куплять за кеш будь-які кол-ва зерна! Для цього вони мають "смітники" і для експортного ПДВ, і для торгівлі імпортним ПДВ, і для кеш операцій з "малятами, і куплені податкові з ДБР. Все красиво закривається схемами, а що не закривається, купується у податковій.
показати весь коментар
22.02.2024 12:58 Відповісти
Хто ж продасть за кеш без документів будь-які кол-ва зерна? Судячи з величини податків крупних експортерів - вони з якоїсь причини експортують в білу, або в сіру і платять з того до бюджету. Або їм вигідно, або по-іншому не виходить. Схоже, що Denys Shevchenko має рацію.
показати весь коментар
22.02.2024 15:35 Відповісти
Біля кожної прохідної портів та елеваторів стоять перекупники з сумками готівки та купують зерно у фермерів, потім роблять документи, оформляють на "метеликів" і готують на експорт під свої документи.
показати весь коментар
22.02.2024 18:12 Відповісти
якщо та експортна виручка не повертається..? звідкіля береться та готівка, за яку купують зерно?
показати весь коментар
22.02.2024 18:32 Відповісти
Судячи з картинки в статті, за експортну виручку купуються умовні айфони, чи дрони в Китаї, завозяться в Україну і від їх продажу отримується готівкова гривня в середині країни для купівлі зерна.
показати весь коментар
22.02.2024 18:35 Відповісти
в такому разі, вам не здається, що питання в основному до митників?
показати весь коментар
23.02.2024 15:24 Відповісти
Повертається частина. Кеш йде від роздрібних магазинів, які "торгують імпортним ПДВ", переважно від великих мереж.
показати весь коментар
23.02.2024 09:27 Відповісти
Дивно, що вони стоять біля прохідної елеваторів і портів - якщо ці перекупи мають відношення до крупних експортерів, власників елеваторів, то їм би було зручніше обкручувати свої справи в переговорці на території підприємства.
показати весь коментар
22.02.2024 18:33 Відповісти
Так, вони на прохідній стоять, щоб ловити кешових фермерів, які везуть 20-100 тонн та хочуть лише кеш. Стоять там за дорученням великих експортерів, у яких вже є схема "обілювання кешового зерна". Зерно висипається в елеватор за вагою і "лівими документами", потім проводяться аналізи якості, робиться оплата кеш і готуються доки для експорту з уже зрозумілою якістю, сортом, кількістю.
показати весь коментар
23.02.2024 09:33 Відповісти
Я зрозумів схему, я не зрозумів, чому не можна по-людськи заїхати на елеватор, зважитись, пройти лабораторію, зсипатись в бункер, а тоді спокійно в офісі отримати чорний кеш. Адже елеватори належать великим експортерам і якщо людина на прохідній від них, то нащо цей цирк за забором з кешем в сумках.

Ця схема, що ви описуєте, більше схожа на якесь посередництво, коли арбітражнік перехоплює фермера, платить йому налом без ПДВ, а потім перепродує зерно на елеватор реальному експортеру вже з ПДВ по фіктивних ТТН і з тих 20% живе не відходячи від елеватора. Тоді йому в принципі наплювати на перевірку і зваження зерна. Маржа покриє якщо що. Фермери ж теж хитрозроблені - зерно зволожують, каміння підкладають, щоб вага здавалась більшою.

Ну або ми різне маємо на увазі під терміном "великий експортер". Для мене це щось типу Нібулон, Кернел.

показати весь коментар
23.02.2024 14:10 Відповісти
Елеватор цим не займатиметься. Небезпечно, тому що. можуть його закрити за схему. А "барига" на воротах для цього і стоїть. Крім того, часто везе не сам фермер, а водій, який купив уже у фермера і йому теж потрібний швидкий кеш від "бариги". На елеваторі він не те, що швидкий кеш не отримає, може взагалі нічого не отримати. Пошлють до суду чи куди подалі...
показати весь коментар
23.02.2024 16:09 Відповісти
Виробництво? Чого? Жлобства?
показати весь коментар
25.02.2024 09:08 Відповісти
Такое мутить может только тоит кто ПРИ ВЛАСТИ . Зелёная сволочь с прихлебателями обворовывает страну .
показати весь коментар
22.02.2024 12:10 Відповісти
тут питання як в відомому мультику: "Чтобы продать что то ненужное, нужно сначала купить что то ненужное". Щоб зернотрейдеру щось купити у малюків (аналогів польських фермерів) то ці малюки мають продати. Для отримання кешу треба або продавати за кеш, або цей кеш десь взяти (а це 10% за обнал). Тобто, для зернотрейдера, потрібно купити зерно у фермера чуть вище собівартості (бо нижче собівартості фермеру немає змісту продавати) + зробити націнку 10 % (отримання кешу) + понести витрати на логістику, доробку та зберігання, й бути в прибилі, чому? Бо об"єми й можливість продавати на піку ціни а не "з поля".
показати весь коментар
22.02.2024 14:20 Відповісти
Бідний, бідний зернотрейдер, українською глитай😪
показати весь коментар
25.02.2024 09:10 Відповісти
Головне в результаті розслідування не вийти самому на себе. Подивіться на перелік крупних агрохолдингів й динаміку їх розвитку (збільшення земельного банку) й деякі прізвища власників будуть починатись явно не на букву "З". Тому не треба місити мухи й котлети (якщо ви не бот звичайно)
показати весь коментар
22.02.2024 14:25 Відповісти
Ніколи люди на з не володіли нерухомістю, тіко гроші
показати весь коментар
25.02.2024 09:11 Відповісти
І що з цього приводу думає президент Єрмак.
показати весь коментар
22.02.2024 14:42 Відповісти
Мабуть пригадує, як катастрофічно просіли надходження до бюджету від митниці, коли спробували там навести порядок.
показати весь коментар
22.02.2024 15:37 Відповісти
Ну правильно, Каргіли із Вєровськими гонять зерно, отримують відшкодування ПДВ із бюджету, не повертають виручку, а страждає Україна від блокади фермерівмпо періметру кордонів.
А нам, ЗМІ у першу чергу, кидають кістку- гризитесь там із поляками, словаками, румунами, поки влада разом із олігархами дерибанить гроші.
Так а гризлися як, усі коменти із прокльонами полякам і словакам.
показати весь коментар
22.02.2024 16:21 Відповісти
Судячи зі статті Каргіли з Веревськими якраз-таки чесні, тим більше, що у них зерно в значній мірі власне з власних земель - фіктивно самому у себе купувати виграшу якогось мало. ПДВ не відшкодовується, якщо десь в ланцюжку закупки-перепродажу зерна був фермер, чи одноднєвка, які зробили оборутку за чорний нал без сплати податків.
показати весь коментар
22.02.2024 18:47 Відповісти
Не гоні бєса!
Ти маєш уявленя про великий дізнес, чи просто чувак, що пише нісенітніці, найнятий Вєрєвським,
показати весь коментар
22.02.2024 21:24 Відповісти
Нічого собі у вас масштаб особистості - ви реально вірите, що Веревський наймає людей, аби з вами спілкуватись тут в коментарях? Дуже шкода, але змушений вас розчарувати і з запропонованих вами двох альтернатив обрати перший варіант - я маю уявлення про великий бізнес. Але до чого тут я, якщо мова про статтю, і про те, що в ній великі експортери у відкритому ліваку не помічені.
показати весь коментар
22.02.2024 22:57 Відповісти
Маєш, маєш, особливо коли зарплату там отримуєш
показати весь коментар
22.02.2024 22:59 Відповісти
Ви забавний
показати весь коментар
22.02.2024 23:18 Відповісти
Має, має
показати весь коментар
25.02.2024 09:12 Відповісти
Із цього всього виходить так що підари при владі безсилі перед підорами при зерні!!!!
показати весь коментар
23.02.2024 04:49 Відповісти
Я вибачаюся, але стаття розрахована на ідіотів

Злі фермери, чорне зерно, валюта не повертається...

Напишіть лише, як воно тоді все працює, і де злі фермери беруть кошти на наступну посівну, добрива, ЗЗР, насінневий матеріал, ПММ, сільгосптехніку, зарплати персоналу, ЄП 4 групи, спец ПДВ, розширення, купівлю земель та в цілому зростання на 5-10% щороку, якщо б не клята русня з війною.

Те, що існує сегмент ринку за готівку - це не новина, але він також є частиною економіки.

Набагато корисніше біло б вирішити питання з аграрним експортом, блокадами та інвестиціями в переробку
показати весь коментар
23.02.2024 11:12 Відповісти
Прості фермери не мають до того відношення. Вони вирощують зерно і здають трейдерам задешево.
показати весь коментар
23.02.2024 21:37 Відповісти
КУЛЬПА: Очманіти! Блокаду на КОРДОНІ замовили у Москві.
https://www.youtube.com/watch?v=t8Cmwkqm1PA
показати весь коментар
23.02.2024 16:23 Відповісти
Судячи зі статті, українцям не варто нічого вирощувати на своїй землі, бо хтось обов'язково заробить на цьому лєвий кеш. Може досить виставляти аграріїв учасниками незаконних оборудок?!
показати весь коментар
23.02.2024 22:25 Відповісти
А ми все- думали-гадали : Чому це наш найверховніший ЗЕ--комбінатор --ікру мече...Та стрілки розбірок---забиває на З/Д до ( отих затятих поляків .що неістово чортихаються від наших витівок) Пся-крев !!! Скільки ж можна нахабніти : --Ми їм і зброю . ми їм воїнів--легіонерів ; ми їм-- сприяння і заступництво у цілому Світі. навіть в ущерб власним дружинам. за рік . оприючених жіночок--українок- ощасливили-- зробивши мамами( аж -12 тис. немовлят. ) А вони . тобто ми .ажніяк НЕ вгамуємось----прем і прем оте ЧОРНЕ зерно ...А якщо серйозно ; наша ЗЕ--погань -- йде на великий ризик : втратити взаємопорозуміння із Польщею--- найближчим . найзацікавленішим . нам щиро допомогти -сусідом-союзником ! Принаймні тепер зрозумілі оті ЗЕ-домагання : до поцуплених мільярдів гумдопомоги для ЗСУ--додати хапок за ЧОРНЕ збіжжя і тільки кофти здуються срулят. до рідненького Тель-А- Віва ...
показати весь коментар
24.02.2024 15:44 Відповісти
Не йде, вже прийшла
показати весь коментар
25.02.2024 09:14 Відповісти
Привладних Зеленського, не зупинила війна від розкрадання та мародерства майна з України!! Збіжжя цьому приклад!
показати весь коментар
25.02.2024 20:58 Відповісти